Na začátek jara společnost Infor pravidelně chystá velké evropské setkání zákazníků a partnerů Infor Inspire. Letos byla konference naplánována na 3. března 2020, jenže kvůli zajištění bezpečnosti účastníků v souvislosti s rychlým šířením onemocnění COVID-19 se nakonec v tradiční formě nekonala. Dostala však podobu novou, virtuální.

S využitím moderních technologií se 21. dubna 2020 sešli účastníci online. Během Infor Inspire Online 2020 měli možnost zhlédnout přes 40 odborných přednášek, v reálném čase komunikovat s ostatními hosty i vedoucími představiteli Inforu. Registrovaní účastnici se navíc k prezentacím po časově omezené období dostanou i zpětně. Co zajímavého tedy akce prozradila?

IT euro

Úvodní přednáška

Jako první se slova ujal CEO Inforu Kevin Samuelson. Zdůraznil, že Infor je připraven své zákazníky podporovat jak během přetrvávající zdravotní pandemie, tak i po ní. Zaměstnanci Inforu nyní pracují z domova, a tak i všichni řečníci včetně K. Samuelsona promlouvali k účastníkům virtuální akce ze svých domácností. Jak šéf Inforu úvodem připomněl, Infor se během karantény začlenil do holdingu Koch Industries a také zvládl spustit do ostrého provozu několik projektů pro své zázníky.

Podle Kevina Samuelsona je úplná akvizice Inforu společností Koch Industries důležitá pro rozvoj produktů a technologií, které budou zásadní pro celou následující dekádu. Koch Industries je firma známá pro svou stabilitu a dlouhodobá rozhodnutí, zároveň pro masivní investice do inovací a vývoje. Z toho všeho budou klienti Inforu těžit.

Pokud jde o cesty ven ze současné situace, mohou technologie Inforu podle Kevina Samuelsona pomáhat takto:

  • Nástroje jsou vyvinuty pro zefektivnění jednotlivých vertikál podnikání.
  • Software poskytuje společnostem agilitu, například schopnost přizpůsobit se změnám v obchodních modelech.
  • Technologie zvyšují produktivitu a umožňují zlepšit efektivitu, což přináší větší zisky, které lze investovat zpět do podniku.
  • Technologie také umožňují společnostem využívat sílu podnikových dat a řídit se fakty.
  • V neposlední řadě mohou technologie a produkty pomoci obourat řadu administrativní zátěže, která je spojená s dodržováním předpisů v různých odvětvích.

Svou část prezentace uzavřel K. Samuelson doporučením brzkého přechodu zákazníků do cloudu, kde se zmíněné technologické výhody dají využívat nejlépe. To by mělo být snažší i díky novým metodám implementace, řízeným různými strategickými přístupy.

Na Kevina Samuelsona navázal Soma Somasundaram, Chief Technology Officer & President of Products. Infor se aktuálně zaměřuje na výzkum a vývoj, jehož výstupy jsou zákazníkům dostupné a využitelné. Tento přístup je založen na šesti principech:

  1. Zaměření se na průmyslová řešení a přinášení průmyslových inovací do Inforu pro poskytování lepších řešení, která se k zákazníkům dostanou rychleji.
  2. Využití bezpečného, rozšiřitelného a hyperškálovatelného cloudu, který je založen na Amazon Web Services (AWS).
  3. Podniky by měly být řízeny na základě dat. Díky akvizici společnosti Birst může Infor začleňovat špičkové analytické nástroje do rodiny produktů CloudSuite.
  4. Propojené podniky fungují lépe. Řešení Infor Nexus umožňuje propojení a viditelnost komplexních dodavatelských řetězců mimo organizaci.
  5. Umělá inteligence spojená s daty může organizacím poskytnout automatizaci i optimalizaci. Infor proto rozvíjí platformu umělé inteligence Infor Coleman a datové úložiště Infor Data Lake.
  6. Řešení obsahují už v základu best practices, aby co nejrychleji přinášela zákazníkům užitek.

Hlavní otázkou ohledně přechodu do cloudu už není „zda“, ale „kdy“. Implementace on-premise se postupně stanou okrajovou záležitostí. S přechodem do cloudu mohou zákazníkům pomoci nové implementační akcelerátory pro jednotlivá průmyslová odvětví, ale také trojice rozdílných strategických přístupů – od jádra řešení ke specifickým nástrojům (výměna ERP systému, další oblasti později nebo zároveň), obráceně od specifických řešení k jádru (nejprve řízení dodavatelského řetězce nebo správa majetku – EAM, posléze primární systém) nebo od nasazení inteligentní operační platformy Infor OS.

Cormac Watters, General Manager & Head of International Markets, upozornil, že řada nezávislých expertů už dnes pozoruje a očekává nárůst podílu „agilních implementací ERP“. Projekty tedy nebudou mířit na několikaletá období zakončená „velkým třeskem“, ale formou „prototypů“ budou v krátké době nejvýše jednoho roku inovovat jednotlivé oblasti. Pokud se prototyp osvědčí, může se přejít k další oblasti. Nasazovat celé řešení najednou znamená, že během projektu se potřeby podniku v různých oblastech mění a původní návrh řešení na tyto změny nereaguje.

Pro podporu agilního uvolňování prototypů připravil Infor framework Infor Agility, který je založen na principu 60-30-10. Znamená to, že po nasazení má podnik okamžitě k dispozici 60 % potřebné funkcionality. Dalších 30 % podnik získá pomocí konfigurace řešení, kterou je možné také rychle uvolnit. Zbylých 10 % připadá na specifické potřeby zákazníka, které mohou být vyřešeny doplněním dalších nástrojů nebo modifikacemi (Infor podporuje pro svůj cloudový software jak režim single-tenant, tak multi-tenant).

C. Watters dále zmínil, že svět se kvůli pandemii nemoci COVID-19 výrazně změnil a řada změn zůstane trvalá. Jako příklad uvedl konzultační služby ryze na dálku, což bylo pro mnohé donedávna nepředstavitelné. Dalším příkladem je dodavatelský řetězec – nejen uvnitř podniku, ale hlavně mimo něj a s dalšími vazbami. Opustilo zboží Čínu, je na lodi? Kdy loď dorazí do přístavu? Má přístav kapacitu k zakotvení plavidla a vyložení nákladu? Takové otázky nabývají na významu a Infor je připraven svými řešeními čelit novým výzvám (například již zmíněným řešením Infor Nexus).

IT euro

Odborné přednášky

Po úvodní přednášce se virtuální expo naplno otevřelo a hosté mohli zamířit za více než 40 odbornými prezentacemi podle desítky tematických oblastí. Co nás zaujalo?

  • Moderní ERP systém musí uživateli pomáhat v aktuální situaci. Stejně jako pro pohyb na silnicích už nestačí tištěná mapa ani základní navigace, ale uživatel spoléhá na informace podle reálného provozu a dopravní situace. Infor CloudSuite Industrial (SyteLine) na základě přesných, aktuálních dat zkracuje procesy, které trvaly několik dní. Zpracování nabídky s ověřením proveditelnosti technických požadavků i dostupných komponent, zaplánování výroby k požadovanému datu dodání, vyřešení výjimky pro navýšení kreditu odběratele, potvrzení objednávky – to vše se dá stihnout během 30 minut s využitím integrovaného poptávkového a nabídkového řízení, pokročilých domovských stránek, automatizovaných worklow nebo prvků podnikových sociálních sítí.
  • Mezi našimi zákazníky roste obliba konfigurátoru Infor CPQ. Nejinak je tomu i v zahraničí. Společnost Fetim Group, která před 100 lety začínala jako dřevozpracující firma, se konfigurátor Infor CPQ stal jedním z klíčových nástrojů digitální transformace. Podnik dnes nabízí široké spektrum výrobků a přibližně 70 % objednávek vyřídí čistě digitálně přes konfigurátor. Smyslem řešení je zvýšit prodeje (zrychlit nabídkové řízení, zrychlit uvádění nových výrobků na trh), snížit náklady na zpracování nabídek a objednávek (automatizace) a zlepšit zákaznickou zkušenost (odlišení značky, zkrácení času od objednávky po dodání).
  • Pro rozvoj informačního řešení je vývojářům přístupný framework Infor Mongoose, ve kterém jsou vytvořeny produkty Inforu včetně ERP systému Infor CloudSuite Industrial (SyteLine). Framework je možné využívat v režimech no-code, low-code i full-code například pro rozšíření ERP, mobilní i klasické aplikace nebo portály. Výhodou takto vytvořených nástrojů je garantovaná kompatibilita se všemi budoucími verzemi Mongoose a na něm postavenými aplikacemi, a to jak v instalacích on-premise, tak v cloudu. Pomocí speciálního nástroje je například bez znalosti programování možné vytvořit libovolný formulář, který je už připraven na klasické i mobilní zobrazení. Lze ho třeba exportovat do samostatné aplikace.
  • Platforma umělé inteligence Infor Coleman bude během letošního roku dostupná pro další produkty Inforu. Strategie míří k celkové podpoře umělé inteligence při doporučování nebo automatizovaném rozhodování. Služby založené na strojovém učení budou zpracovávat data, provádět inteligentní workflow nebo poskytovat uživateli kontext, aniž by bylo nutné měnit aplikace.

Pokud jste se na akci zaregistrovali, ale neměli jste šanci stihnout všechny přednášky během 21. dubna, přihlaste se do expa třeba právě teď: infor.6connex.com/event/InspireOnline/ Celý obsah je zatím stále přístupný.

cookies image
Cookies

Tento web potřebuje váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby vám mimo jiné mohl ukazovat informace týkající se vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.
Souhlas můžete odmítnout .

Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies podle svých preferencí.

Nezbytné (provozní) cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Jsou odpovědné mimo jiné za působení filtrů a ukládání nastavení soukromí. Nepožadujeme váš souhlas s využitím technických cookies na našem webu. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.
Analytické cookies
Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatele našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu ke své návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.
Personalizované soubory cookies
Používáme rovněž soubory cookies a další technologie, abychom přizpůsobili náš obchod potřebám a zájmům našich zákazníků a připravili tak pro vás lepší prezentaci. Díky použití personalizovaných souborů cookies se můžeme vyvarovat vysvětlování nežádoucích informací, jako jsou neodpovídající doporučení výrobků nebo neužitečné mimořádné nabídky. Navíc nám používání personalizovaných souborů cookies umožňuje nabízet vám dodatečné funkce, jako například doporučení výrobků přizpůsobených vašim potřebám.
Reklamní cookies
Reklamní cookies používáme my nebo naši partneři, abychom vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na vašich zájmech, takzvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených vašim zájmům.
Souhlas můžete odmítnout .