Zachraňme digitalizací, co se dá. Takhle teď uvažuje mnoho manažerů donedávna úspěšných, leč konzervativních firem, které už v roce 2019 začaly pociťovat ochlazování poptávky. Loňský rok hospodářské výsledky ještě zhoršil. Ale může být digitalizace cestou zpět na vrchol?

Může. Ale stejně tak i cestou k úpadku, pokud je nekoordinovaná, živelná. Digitalizace musí být spojena s transformací pečlivě vybraných firemních procesů. Například přihlašování se ke stroji otiskem prstu a automatické vyplnění docházky operátora je sice hezký detail, ale určitě nezahltí obchodní oddělení novými objednávkami. Je to o prioritách. Rozum hraje klíčovou roli v odpovědích na základní otázky. Čeho chce společnost digitalizací dosáhnout, jaké výhody jí přinese, vyplatí se investice a co vlastně změnit?

IT euro

Úsilí digitální transformace by mělo komplexně směřovat k vylepšení zkušenosti zákazníka. Sem spadá snadná online konfigurace individualizovaného výrobku, rychlé zpracování personalizované nabídky, dodání produktu ve slíbeném termínu i kvalitní poprodejní servis. A samozřejmě za konkurenceschopnou cenu, což souvisí s celkovou efektivitou podniku. Proto se digitální transformace prolíná společností od úvodní prezentace přes samotnou výrobu a expedici až po dlouhodobou péči prohlubující loajalitu klienta.

Nejde ale transformovat vše najednou. Rozumně uchopená digitální transformace nežije svým vlastním životem, ale je postupně naváděna a podporována v oblastech určených firemní strategií. Ta by měla být aktuální a říkat, které byznys procesy se musí „digitálně“ transformovat hned a které později.

 

Petr Šperka, obchodní ředitel společnosti ITeuro

 

Článek byl publikován v časopisu IN-IT, čísle podzim a zima 2020, kde najdete i další rady, jak při digitální transformaci postupovat.

cookies image
Cookies

Tento web potřebuje váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby vám mimo jiné mohl ukazovat informace týkající se vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.
Souhlas můžete odmítnout .

Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies podle svých preferencí.

Nezbytné (provozní) cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Jsou odpovědné mimo jiné za působení filtrů a ukládání nastavení soukromí. Nepožadujeme váš souhlas s využitím technických cookies na našem webu. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.
Analytické cookies
Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatele našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu ke své návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.
Personalizované soubory cookies
Používáme rovněž soubory cookies a další technologie, abychom přizpůsobili náš obchod potřebám a zájmům našich zákazníků a připravili tak pro vás lepší prezentaci. Díky použití personalizovaných souborů cookies se můžeme vyvarovat vysvětlování nežádoucích informací, jako jsou neodpovídající doporučení výrobků nebo neužitečné mimořádné nabídky. Navíc nám používání personalizovaných souborů cookies umožňuje nabízet vám dodatečné funkce, jako například doporučení výrobků přizpůsobených vašim potřebám.
Reklamní cookies
Reklamní cookies používáme my nebo naši partneři, abychom vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na vašich zájmech, takzvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených vašim zájmům.
Souhlas můžete odmítnout .