Pravidelná várka nových funkcí, rozšíření, úprav a oprav české a slovenské lokalizace systému Infor SyteLine, takzvaný aplikační balíček, právě míří k zákazníkům. Do konce března 2017 by měli mít balíček nainstalován všichni klienti.
Mezi novinky, které jsme v ITeuro za uplynulé čtvrtletí pro české a slovenské uživatele připravili, patří například:
SyteLine obsahuje funkcionalitu pro vykazování statistiky Intrastat, která sleduje pohyb zboží mezi členskými státy Evropské unie. Systém na základě vystavených a přijatých dokladů dokáže vygenerovat transakce jak pro přijetí, tak pro odeslání. K podporovaným dokladům nyní patří i faktury přijaté (kromě nich také faktury vydané, dobropisy vydané a dobropisy přijaté). Funkčnost je dostupná v SyteLine 8 (8.03.10) i 9.
Na podniky, které například příležitostně prodávají zboží ze skladu za hotovostní úhradu, se nyní vztahuje povinnost elektronické evidence tržeb (EET). SyteLine těmto legislativním nárokům odpovídá jak ve verzi 8, tak ve verzi 9. Nutným předpokladem pro využívání funkčnosti je, že si zákazníci sami požádali na Daňovém portálu Finanční správy České republiky o certifikát a ten následně do systému nahráli. Novinka v praxi funguje bez komplikací, první doklad byl vystaven hned 1. března.
Plán plateb umožňuje vytvořit k jedné faktuře více splátek s rozdílným datem splatnosti. Funkčnost řeší situaci, kdy se se zákazníkem nebo dodavatelem domluvíte na splátkách vztahujících se k jedné faktuře. Se zadaným plánem systém pracuje například při vytváření platebního příkazu či při spuštění sestavy Pohledávky/Závazky dle rozmezí splatnosti. Novinka je dostupná výhradně v SyteLine verze 9.
Ve systému SyteLine verze 9 je dostupná nová funkčnost Generování přecenění pohledávek a závazků. Uvítají ji účetní, když na konci roku provádějí přecenění pohledávek a závazků – aktualizaci v místní měně podle kurzu. Proces přecenění jsme výrazně zjednodušili, nevznikají již reverzní doklady. Podstatně snazší je tvorba kurzového rozdílu, který se nyní k jednomu dokladu vytvoří pouze jediný.
Pro jednodušší a rychlejší práci v SyteLine 9 nově uživatele mohou kopírovat řádky (neboli položky) faktur vydaných i přijatých, bankovních výpisů, interní a pokladních dokladů.
Kromě toho balíček obsahuje i další vylepšení. V SyteLine 9 si nyní dokážou uživatelé nastavit výběr kódů DPH pouze na některé, s nimiž chtějí v systému pracovat. Formulář faktur vydaných ve verzi 9 jsme rozšířili o údaj, kdo fakturu vystavil – netiskne se tedy jméno přihlášeného uživatele, ale určené osoby. A účetní sestavy Zůstatky na účtech a Zůstatky na účtech v měnách jsme přepracovali pro jejich lepší přehlednost do zobrazení na šířku.