Společnosti, které v Česku využívají podnikový informační systém Infor SyteLine, nemusejí mít obavy ze zákonné povinnosti elektronické evidence tržeb (EET) při hotovostních úhradách. SyteLine je určen výrobním firmám, kde se úhrady zpravidla řeší převodem na účet. Ovšem i u těchto podniků existuje možnost platby v hotovosti – například při prodeji ze skladu. Systém SyteLine jsme proto v ITeuro upravili v takzvaném lokalizačním balíčku 4/2016 tak, aby v těchto případech legislativním nárokům odpovídal.
„Typického byznysu našich klientů se EET netýká. Jedná se o řešení pro málo obvyklé situace, ale samozřejmě i na ně jsme museli pamatovat,“ říká Robert Fárek, vedoucí realizace v ITeuro. „Naše společnost systém Infor SyteLine přizpůsobuje pro tuzemské podmínky. Musíme proto sledovat legislativní změny a systém připravovat na veškeré možné situace. Jak se říká, kdo je připraven, není překvapen,“ dodává s úsměvem R. Fárek.
Lokalizační balíček 4/2016 bude u jednotlivých zákazníků nasazován během února. K 1. březnu 2017, kdy druhá vlna EET naběhne, tedy bude vše připraveno. „Aby klienti mohli EET skutečně využívat, musejí si sami na Daňovém portálu Finanční správy České republiky požádat o certifikát a ten následně do systému nahrát. Zákazníky jsme na to upozornili při specializovaném prosincovém semináři pro účetní,“ připomíná Robert Fárek.