Nic nevyjíždí… Hmm, pustil jsem do tisku tu sestavu, nebo ne? Tak to zkusím ještě jednou… Zase nic. Že bych špatně kliknul? Ale ne, nefunguje to. Zavoláme administrátora… Administrátore, problém, řeš, a rychle, kamión čeká na dodací list!
Takový scénář není neobvyklý. To že některá systémová služba „spadne“, se stává. Ovšem bylo by lepší, kdyby se správce systému, potažmo pracovníci podpory, dozvěděli o problému co nejdříve. A tady může pomoci SyteLine 8 se standardní funkcí monitorování stavu služeb s možností zasílání informací o selhání/pozastavení služby.
Možnost monitorování zdrojů je standardem od SyteLine verze 8.03.00. Monitorování není vázáno pouze na služby SyteLine, ale sledovat lze jakoukoliv systémovou službu na utility serveru. Standardní interval kontroly, nastavený na 30 sekund, se dá změnit. V případě, že služba neběží, je vybraným osobám poslána zpráva do interní pošty SyteLine, případně (dle nastavení) standardní e-mail. Kromě sledování systémových služeb je také možno kontrolovat místo na disku. V takovém případě je zpráva odeslána jen tehdy, pokud obsazené místo překročí stanovenou procentuální hodnotu z celkové kapacity.
Další informace k nastavení jsou k dispozici na oddělení podpory.