Česká zbrojovka působí v oblasti přesného strojírenství v oborech zbraní pro ozbrojené složky armády a policie, jakož i pro sportovní a lovecké účely, výrobků, dílů a sestav pro letecký a automobilový průmysl a speciálního nářadí pro strojírenskou výrobu.

Akciová společnost Česká zbrojovka Uherský Brod, založená v roce 1936, byl původně podnik zaměřený na výrobu ručních vojenských zbraní. S postupem času byla výroba rozšířena o výrobky pro civilní použití, a to jak v oblasti sportovní, tak i lovecké. Nyní Česká zbrojovka představuje jednoho z největších světových producentů ručních zbraní, což je také podloženo prodejem do přibližně sto zemí světa. Zabývá se vývojem a výrobou pistolí, kulovnic, malorážek, brokovnic a vzduchových zbraní. Česká zbrojovka také vyrábí a dodává svým zákazníkům strojírenské výrobky, díly a sestavy určené zejména pro letecký a automobilový průmysl a speciální nářadí pro strojírenský průmysl.

Řešení

Potřeby a východiska

  • Sjednocení firemních procesů, zpřehlednění a zpřesnění informací pro rozhodování a řízení
  • Každá podniková oblast používala speciální aplikaci, IT oddělení je propojovalo pomocí dávkových přenosů
  • Plánování výroby na tři měsíce dopředu, s obtížnou možností změn
  • Potřeba zvýšit propustnost výroby bez navýšení její fyzické kapacity (strojní i lidské), snížit zásoby rozpracované výroby a skladových zásob a dále zkrátit celkovou průběžnou dobu výroby

Přínosy projektu

  • Snížení zásob za prvních 6 měsíců provozu IS SL o 25 mil. Kč
  • Snížení průběžné doby výroby ze 75 dnů na 45 dnů
  • Zvýšení dodavatelské spolehlivosti ze 70 % na 90 %
  • Snížení nedokončené výroby o 60 %
  • Zvýšení objemu výroby o 25 % bez navýšení kapacit
  • Včasná identifikace přebytečných skladových zásob a rozpracované výroby, nedostatku nakupovaného materiálů a vyráběných položek
  • Identifikace nízkoobrátkových zásob materiálů a hotových výrobků
  • Jednotný a ucelený informační systém pokrývající klíčové podnikové oblasti

Ocenění

  • Projekt implementace byl v roce 2006 oceněn společností Infor mezi 10 nejlepšími světovými implementacemi ERP
Scroll to the top
cookies image
Cookies

Tento web potřebuje váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby vám mimo jiné mohl ukazovat informace týkající se vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.
Souhlas můžete odmítnout .

Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies podle svých preferencí.

Nezbytné (provozní) cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Jsou odpovědné mimo jiné za působení filtrů a ukládání nastavení soukromí. Nepožadujeme váš souhlas s využitím technických cookies na našem webu. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.
Analytické cookies
Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatele našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu ke své návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.
Personalizované soubory cookies
Používáme rovněž soubory cookies a další technologie, abychom přizpůsobili náš obchod potřebám a zájmům našich zákazníků a připravili tak pro vás lepší prezentaci. Díky použití personalizovaných souborů cookies se můžeme vyvarovat vysvětlování nežádoucích informací, jako jsou neodpovídající doporučení výrobků nebo neužitečné mimořádné nabídky. Navíc nám používání personalizovaných souborů cookies umožňuje nabízet vám dodatečné funkce, jako například doporučení výrobků přizpůsobených vašim potřebám.
Reklamní cookies
Reklamní cookies používáme my nebo naši partneři, abychom vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na vašich zájmech, takzvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených vašim zájmům.
Souhlas můžete odmítnout .