V roce 2000, kdy vznikla společnost ITeuro, ještě Infor ani neexistoval. Přesto se od začátku v ITeuro zaměřujeme na jeden klíčový produkt – Infor CloudSuite Industrial (SyteLine), ERP systém vyvíjený speciálně pro potřeby výrobních firem. Infor záhy po svém založení toto řešení koupil. A obdobně mnoho dalších, až se z Inforu stal jeden z největších světových výrobců podnikových aplikací.

Oproti svým globálním konkurentům funguje Infor přece jen jinak. Například dlouhodobě poskytuje informační řešení jako službu, a přestože se chystá vstoupit na burzu, je stále v soukromém vlastnictví. Jedním z největších investorů je skupina Koch Industries nedávno zesnulého vizionáře Davida Kocha, podle žebříčku magazínu Forbes 11. nejbohatšího muže planety. I to něco svědčí o síle Inforu. Více si o firmě řekneme v rozhovoru s Davidem Zemanem, obchodním ředitelem pro střední a východní Evropu.

IT euro

Infor patří ke třem největším výrobcům podnikových aplikací na světě. Přesto je v Česku jeho jméno ve srovnání s nejbližší konkurencí mnohem méně známé. Čím to je?
Značka Infor vznikla v USA přibližně před 17 roky, ale historie produktů, které nabízíme, je mnohem delší. V prvních letech se firma soustředila na akvizice těch nejlepších podnikových aplikací v jednotlivých odvětvích. Následně došlo k harmonizaci a konsolidaci portfolia až do podoby, jak známe produkty dnes. Ty jsou rozděleny podle odvětví, například automotive, industrial manufacturing nebo food & beverage. Jen v posledních pěti letech jsme investovali na dvě a půl miliardy dolarů a integrovali více než 1 800 produktů, abychom měli řešení šitá na míru zákazníkům v jednotlivých odvětvích.

 

»DÍKY UCELENÉMU PORTFOLIU MENŠÍM FIRMÁM POMÁHÁME RŮST, ZATÍMCO NADNÁRODNÍM SPOLEČNOSTEM POMÁHÁME ŘÍDIT KOMPLEXNÍ FIREMNÍ PROCESY NAPŘÍČ ZEMĚMI A KONTINENTY.«

 

Čím je tedy Infor dnes, co ho nejlépe charakterizuje?
Společnost Infor je světovým lídrem v oblasti podnikového softwaru poskytovaného jako služba a strategickým technologickým partnerem pro více než 68 000 zákazníků. Přibližně 9 500 zákazníků využívá systém už pouze jako službu. Firma zaměstnává celosvětově na 17 500 odborníků a konzultantů. Současné portfolio obsahuje přes 450 různých produktů pro většinu hlavních odvětví a vertikál.

 

Jaké firmy Infor oslovuje a co jim nabízí?
V našem regionu se zaměřujeme na průmyslovou výrobu, strojírenství, automotive, ale máme zde i zákazníky z oblasti potravinářství nebo logistiky. Z pohledu velikosti firem se dá říci, že máme zákazníky od malých až po nadnárodní společnosti a holdingy. Díky ucelenému portfoliu menším firmám pomáháme růst, zatímco nadnárodním společnostem pomáháme řídit komplexní firemní procesy napříč zeměmi a kontinenty. Vzhledem k tomu, že dokážeme pokrýt naprostou většinu požadavků, které naši zákazníci mají, stáváme se pro spoustu zákazníků strategickým partnerem.

 

ITeuro je českým Gold Channel Partnerem Inforu. Jak funguje Infor z pohledu partnerské sítě a odlišuje se tím nějak od svých globálních konkurentů?
Od počátku razíme strategii kvality před kvantitou. Proto před vstupem každého nového obchodního partnera do naší obchodní sítě diskutujeme přínosy pro Infor a naše zákazníky.
Partneři jsou rozděleni do kategorií podle míry spolupráce od základní úrovně až do nejvyšší úrovně, což je takzvané Gold Partnership. Zatímco v zahraničí, tím teď myslím hlavně západní Evropu, vystupuje Infor jako dodavatel softwarového řešení a i implementační partner, tak ve střední a východní Evropě preferujeme cestu spolupráce s obchodními partnery.

 

Jak si v tomto směru vede ITeuro?
ITeuro vnímám jako jednoho z top partnerů v rámci evropského regionu a zároveň jako partnera, který se jasně profiluje do oblasti výrobních podniků, kam pozicujeme řešení Infor CloudSuite Industrial (SyteLine). Množstvím referencí, odborností konzultantů a mírou spolupráce se řadí jednoznačně na přední příčky, proto má status Gold Partnera.

 

»ITEURO VNÍMÁM JAKO JEDNOHO Z TOP PARTNERŮ V RÁMCI EVROPSKÉHO REGIONU.«

 

Na co se zákazníci ITeuro, kteří využívají produkty Inforu, mohou v nejbližší době těšit?
Budeme i nadále podporovat integraci jednotlivých produktů Inforu přes naši platformu Infor OS. Sledujeme všechny trendy, které se v poslední době u zákazníků objevují. Rapidně nastupují mobilní technologie i v místech a odvětvích, kde to v minulosti nebylo úplně běžné. Dále nastupují technologie IoT do procesu automatizace ve firmách, ale i řešení „lokálních“ výzev v podobě nízké nezaměstnanosti a nutnosti zjednodušit adaptaci nových zaměstnanců na práci s našimi systémy. Za zmínku určitě stojí i platforma umělé inteligence Coleman, reportingové nástroje Birst nebo dEPM.

 

Proměňuje se nějak přístup Inforu k inovacím a celkově nabízeným produktům a službám v průběhu času?
Součástí změn, které jsou na trhu s podnikovými aplikacemi, je hlavní trend, který Infor razí už od svého vzniku, a to je cesta jedné verze. Cesta, kdy zákazníci používali implementované řešení, „konzervovali“ ho na delší dobu a po několika letech plánovali celoroční upgrade, aby přešli na verzi, která je v době spuštění již zastaralá, je slepá. Proto se snažíme všem zákazníkům nabízet řešení jako službu, kdy všichni zákazníci používají neustále tu nejnovější verzi našeho řešení a mají přístup ke všem novinkám, které jsou do systému dodávány na měsíční bázi. Protože tato cesta přináší zákazníkům skutečný benefit pro jejich byznys. Obavy z cloudu přejdou i v českém prostředí a za Infor mohu říci, že jsme opět vsadili na nejlepší možné partnerství – spolupracujeme s Amazonem. Naše cloudové služby jsou postaveny na technologiích AWS (Amazon Web Services). Tato platforma tvoří třetinu světového cloudu a výrazně převyšuje podíl Googlu, Microsoftu nebo IBM.

 

Lze srovnat práci v Inforu s předchozími působišti?
Můžu Infor srovnávat s prací v jiných nadnárodních společnostech, které se zaměřovaly na dodávky podnikových aplikací do víceméně stejného segmentu firem. Rozdíl je v tom, že pokud máte produkt – software, který v průběhu jeho životního cyklu začnete ohýbat, aby dělal něco, k čemu nebyl určený, třeba nabízet ho jako službu místo instalace on-premise, nutně dojdete k bodu, kdy si řeknete, že by bylo mnohem výhodnější celé řešení prostě naprogramovat znovu. Tak, aby reflektovalo nové technologické možnosti v odvětví IT. Což je přesně ten moment a to rozhodnutí, které Infor před časem udělal. Proto se posouváme z pozice prodejce řešení do pozice poskytovatele služby. Další dodavatelé včetně mých předchozích zaměstnavatelů si tuto situaci teprve začínají uvědomovat, proto jsem rád, že jsem měl možnost spojit svoji budoucnost právě se společností Infor.

 

David Zeman

Ve společnosti Infor zodpovídá za region střední a východní Evropy, kde reprezentuje zájmy a aktivity firmy, které se snaží časově skloubit s rodinou. Je ženatý a má dvě děti. Rád se věnuje pohybu – běhá, jezdí na kole, hraje golf. O něco méně obvyklou zálibou je jachtaření.

 

Článek najdete v časopisu IN-IT, čísle podzim a zima 2019.

cookies image
Cookies

Tento web potřebuje váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby vám mimo jiné mohl ukazovat informace týkající se vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.
Souhlas můžete odmítnout .

Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies podle svých preferencí.

Nezbytné (provozní) cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Jsou odpovědné mimo jiné za působení filtrů a ukládání nastavení soukromí. Nepožadujeme váš souhlas s využitím technických cookies na našem webu. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.
Analytické cookies
Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatele našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu ke své návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.
Personalizované soubory cookies
Používáme rovněž soubory cookies a další technologie, abychom přizpůsobili náš obchod potřebám a zájmům našich zákazníků a připravili tak pro vás lepší prezentaci. Díky použití personalizovaných souborů cookies se můžeme vyvarovat vysvětlování nežádoucích informací, jako jsou neodpovídající doporučení výrobků nebo neužitečné mimořádné nabídky. Navíc nám používání personalizovaných souborů cookies umožňuje nabízet vám dodatečné funkce, jako například doporučení výrobků přizpůsobených vašim potřebám.
Reklamní cookies
Reklamní cookies používáme my nebo naši partneři, abychom vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na vašich zájmech, takzvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených vašim zájmům.
Souhlas můžete odmítnout .